Yhteinen kirkkoneuvosto

Yhteinen kirkkoneuvosto on korkein toimeenpaneva elin Kristiinankaupungin seurakuntayhtymässä. Yhteinen kirkkoneuvosto valmistelee asiat yhteisen kirkkovaltuuston kokouksia varten ja huolehtii valtuuston päätösten täytäntöönpanosta ja laillisuudesta.

Yhteisen kirkkoneuvoston toimikausi on kaksi vuotta. Yhteinen kirkkovaltuusto valitsee jäsenet; neljä jäsentä suomalaisesta seurakunnasta ja kuusi jäsentä ruotsalaisesta seurakunnasta. Puheenjohtajana toimii jomman kumman kirkkoherra. Porvoon tuomiokapituli nimeää puheenjohtajan.

Yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet 2023-2024

Daniel Norrback puhenjohtaja, Stig Kronlöf varapuheenjohtaja (henkilökohtainen varajäsen Juhani Metsäranta), Sonja Grönholm (Berit Holmlund), Mikael Perjus (Tor-Erik Berglund), Ilpo Mäkelä (Bo Storsjö), Marianne Lindahl (Fride Grahn), Henrik Lindfors (Marguerite Dahlgren), Britt-Marie Teir (Britt-Inger Hanses), Yvonne Ojaniemi (Marika Igbinedion), Maire Joki (Eila Salonranta), Lauri Ketonen (Antero Kuivanen), Jorma Laaksonen (Elina Kallio-Uljens)

Yhteinen kirkkovaltuusto

Yhteinen kirkkovaltuusto on korkein päättävä elin Kristiinankaupungin seurakuntayhtymässä. Yhteiseen kirkkovaltuustoon tulevat asiat ovat yhteisen kirkkoneuvoston valmistelemat.

Sekä yhteinen kirkkovaltuusto että seurakuntien kirkkonevostot valitaan neljän vuoden välein. Yhteiseen kirkkovaltuustoon kuuluu 21 jäsentä.

Yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet 2023-2026

Margareta Rissanen puheenjohtaja, Jari Salmela varapuheenjohtaja, Stig Kronlöf, Britt-Marie Teir, Ilpo Mäkelä, Fride Grahn, Britt Eskola, Britt-Inger Hanses, Juhani Metsäranta, Sonja Grönholm, Marguerite Dahlgren, Henrik Lindfors, Mikael Perjus, Jan-Erik Nygård, Yvonne Ojaniemi, Antero Kuivanen, Lauri Ketonen, Maire Joki, Eila Salonranta, Marika Igbinedion, Jorma Laaksonen